Wednesday, October 8, 2008

Sibukkan diri

Saya dalam proses menyiapkan beberapa buah buku untuk PTS Millennia. InsyaAllah novel saya bersama saudari Aimi Nabihah akan terbit pada hujung tahun ni atau awal tahun depan. Kisah kemelut perjuangan seorang gadis Malaysia di Palestin. Tragis..Erm, nak tahu kisahnya? Sama-sama kita nantikan..

InsyaAllah 10 November ini saya akan bergelar seorang guru. Postingnya di Perak. Tapi enggak tahu di mana sekolahnya. Suratnya masih belum dapat. Hanya tahu dari laman web kementerian. Tak sabar nak jadi seorang pendidik. Pengajar dan pendidik berbeza. Nanti kita bincangkan isu ni ya.
Teringat saya pada anak-anak murid di Chong Hwa. Seminggu pertama praktikal di Chong Hwa saya terkena serangan kemurungan. Tapi, kata orang kalau kita datang menangis, kita akan pergi dalam keadaan menangis. Memang saya menangis semasa hari terakhir di Chong Hwa. Dah jadi sayang pada students. Teck Kim, Julia, Shu Ling, Lee Ping, Alia, Aisyah, Shahrul, Choon Yi, Moon Chun, Jaclyn dan semua pelajar 4S2 dan 4A2 tetap dalam ingatan saya(Pelajar yang tidak di tulis namanya, jangan berkecil hati ya, teacher ingat kamu semua, cuma di sini ruangnya terhad). Mereka adalah pelajar pertama yang saya ajar. Sebenarnya banyak yang nak diceritakan pasal SMK(J) Chong Hwa..pelajarnya, guru-gurunya,pengalaman dan pengajaran yang mematangkan saya. InsyaAllah, nanti saya kongsikan. Saya terpaksa berundur sekejap. ..jumpa nanti

No comments: