Wednesday, October 8, 2008

Biarkan kesedihan berlalu

Entahlah.. kata orang dengan meluahkan, sekurang-kurangnya bebanan dan masalah jiwa ini akan berkurangan. Memang sekarang saya sedang bersedih. Tapi saya tahu, Allah masih sayangkan saya. Saya sedih, tapi saya lebih tenang dari sebelum ini. Mungkin kesedihan ini Allah bagi supaya saya tidak lupa pada Dia. Bila saya pahatkan Dia dalam hati, saya jadi tenang. Syukur pada Allah.
Saya banyak sibukkan diri agar saya tidak ingat akan kesedihan. Biarkan kesedihan berlalu. Saya berpegang pada hikmah kejadian. Mungkin Allah kurniakan musibah hati agar saya bermuhasabah. Menjadi seorang wanita yang kuat. Sayakan superwoman. Superwoman kena kuat dan tabah bila di uji. Allah uji perasaan saya. Terima kasih Ya Allah. HambaMu ini lebih mengerti bahawa cinta manusia itu tidak kekal.. Cinta Mu Ya Allah kekal abadi..Akan ku pahatkan Kau dalam hatiku, agar aku tidak lagi tergelincir dari landasanMu. Semoga hari-hari yang bakal dilalui menjadikan diri ini lebih matang, bersyukur, dan tidak berputus asa untuk berdoa, berdoa dan terus berdoa....

No comments: