Monday, October 13, 2008

Guru oh guru..


Guru oh guru..
Tidak terfikirpun dalam hidup saya, saya akan bergelar seorang guru. Tidak pernah terfikirpun saya akan menghabiskan masa seumur hidup di tempat yang bernama 'Sekolah'. Kini terasa manisnya bergelar seorang guru. Ilmu yang disebar-sebarkan menjadi saham di akhirat kelak. Bukan mudah memikul amanah yang satu ini. Namun saya yakin, insan yang bergelar guru tiada kompromi untuk melihat anak didiknya berjaya dunia dan akhirat.
Teringat guru-guru saya yang telah banyak berkorban bagi memastikan setiap anak didiknya menjadi manusia..Bukan sekadar manusia, tapi manusia berguna..Hebatnya seorang guru..TERIMA KASIH CIKGU, hanya Allah sahaja mampu membalas jasamu...
Semoga diri ini diberikan kekuatan untuk menjadi guru yang hebat..Amin..

No comments: