Tuesday, May 26, 2009

Sandwich...macam2...

Sandwich untuk anak-anak 4 Sc..
Seronok tengok anak2 mengunyah sandwich buatan saya. Semangat makannye..bukan sebab sedap kot..mungkin sebab lapar kot, selepas saya suruh diaorang sedut semua ilmu pagi tu..kelas tambahan dari kol 8pg sampai 12 tgh..manalah tak tepu sedut ilmu kimia..
Untuk bagi tak bosan, saya buat secara tak formal..boleh makan, boleh sembang2, boleh jalan2…..maka macam2 lawak yang keluar..memang tak jadi marah dibuatnya… Saya sebenarnya rasa tak puas dengan anak2 saya ni…saya guru kelas, tapi masa sangat terhad bersama mereka… setiap pagi, kna buatkan relief di pejabat…saya tak dapat bersama mereka setiap pagi masa perhimpunan pagi seperti dilakukan oleh guru-guru kelas lain.. saya teringin nak lihat mereka, bagi kata-kata semangat diawal pagi….tnya sakit pening mereka…saya tau anak-anak saya manja… dan pernah beberapa kali saya curi pergi melihat mereka, mereka kelihatan seronok…ada orang ambil berat….
Amirul selalu cakap;
‘ Ma, nape selalu amer tengok ma selalu lari-lari pegi pejabat dengan cikgu Zuraidah..tak datang tgk kitaorang…ma, sibuk ke?’
‘ Huhu…amer, insyaAllah mama akan cuba yang terbaik untuk tengok anak2 mama nanti….maafkan mama..tanggungjawabnya bercampur aduk..’
Sekarang..setiap kali ada peluang bersama mereka, saya tak akan lepaskan peluang itu… biar sekejap, tapi berkualiti….
2B yang makin nakal…
Hmmm..bertambah nakal anak2 2B saya ni..banyak kali jugaklah saya mengamuk…tapi kadang2 mengamuknya separuh jalan..mereka pandai ambil hati saya..ada je lawak yang keluar..dan saya tak mampu tahan ketawa…. Beralaskan tudung, saya akan ketawa agar tidak dapat dikesan…tapi, anak2 zaman sekarang terlebih bijaknya, dapat trace jugak cikgunya ketawa….hehehe…pandai ae…
Buat anak-anak semua,
Good Luck…buat yang terbaik…teacher doakan semua dapat yang terbaik….ingat, jangan hantar kertas kosong…kalau tak faham sangat, tulislah ape yang ade kat otak tu…teacher akan cari jugak jawapannye..huhu..anak-anaknye yang nak pekse, cikgunye pulak yang risau..huhuhu…
Semalam anak-anak saya dari 4rjp exam paper science.. saya yang jaga last period tu. Huh..baru saja kaki melangkah masuk, semua dah panggil2 duduk sebelah tengokkan jawapannye…syukur alhamdulillah, kebanyakan cuba menjawab..walaupun ada istilah bi yang tak faham…saya nampak usaha mereka untuk periksa kali ni…teacher doakan kalian.. pasni abis exam b4 cuti, teacher ade hadiah untuk anak2 teacher supaya lagi pandai..hehehe.. ‘cuti-cuti belajar’…..buku tu jangan tutup je cuti nanti…
2C yang buat saya sesak nafas..
Huhu…anak2 yang baik, bijak, handsome, cantik (semua ni doa), tolong teacher….letih bangat layan karenah kalian…ibarat habis tenaga kalau masuk kelas kalian..tapi saya terharu apabila mereka sentiasa ingat ayat pesanan saya..’ saya nak kamu pandai..’
Diaorang akan selalu cakap .. ‘ kami nak pandai, teacher..’ atau bila mereka boleh jawab mereka akan cakap, ‘ teacher, saya pandaikan.’ Ya, kamu pandai..saya selalu doakan kamu pandai, jd anak yang baik…
Memang ade yang nakal, tak matang lagi, asyik nak mengusik, sampaikan saya menggunakan kuasa rotan ..….huhu..pas test kat student, test kat tapak tangan sendiri pulak…huhu..sakit jugak…jangan nakal lagi tau.!!
2RK…
Pelajar perempuan yang makin manja, tapi menurut kata…semuanya nak duduk depan, abis tu sape yang nak duduk belakang..so, saya buat giliran kumpulan2 untuk duduk depan…
Pelajar lelaki yang nakal, tapi serius bila saya serius..kadang2 letih jugak lawan cakap dengan anak2 yang bijak pandai ni..layan jelah..jangan bantutkan komunikasi mereka…huhu.................

2 comments:

twetty said...

sandwith tecer sedap aw.cam nak ag looooo.hehehe

hasnim said...

assalamualaikum,teacher ni hasnim 2b nnti cye gi tau bdk 2b...teacher kte kmi nkl......klo nazwan tau psl ni dia msti ckp dkt sume bdk 2b....bye