Thursday, May 7, 2009

alhamdulillah--selesai

Alhamdulillah...
selesai..setiap kali temuduga saya akan dapat ayat2 yang sangat unik dari si penemuduga..
1st temuduga untuk penempatan,
' kalau saya hantar kamu ke sabah atau sarawak, boleh pergi? '' dari sudut saya, saya memang teringin nak pegi sana..banyak pengalaman..seronok..tapi, dari satu sudut, mak saya memang kalau boleh tak nak saya pergi...'' sekarang saya nak tanya betul2.. ibu atau kerjaya?'
saya jawab..
'ibu' saya disoal lagi,
' ibu atau kerjaya?'
' ibu'
ibu atau kerjaya?
saya tetap jawab 'ibu'
dan Tuan Penemuduga tersenyum..'pilihan yang tepat.. Rasullullah pun suruh utamakan ibu.'haaaaa...lega saya..
dan sebelum saya keluar dari bilik temuduga.
tuan haji penemuduga pesan sesuatu yang berguna kepada saya.
' jadi ibu yang baik...' dan pastinya saya akan ingat sampai bila2..
hari ni,
dialognya begini..''' saya nak kamu sambung belajar, buat master, phd, dan jadi cikgu cemerlang dengan title doktor.. saya doakan kamu...' Dato' penemuduga berulang kali cakap ' saya doakan kamu, saya seronok berjumpa dengan kamu' Ya Allah, tiba-tiba rasa berat tanggungjawab...jadi semangat nak mendidik...anak-anak saya...di sekolah...

4 comments:

OmbakBaik said...

die suke cara awak la tuh...sesape pon yang akan jumpa awak mesti menyukai karakter awak..termasuk saya tau ..

Rantong said...

masih mencari kerja ke?

View Profile: Rantong™

Nurul Aini Khairul Azhari said...

Kak Ilya, eppy bufday...best kawan ngan akak..Akak, make sure Dini maintain chubby sampai umur 5 tahun tau..jangan bagi kurus tau!!!!hehehe..geramnya pipi dini

Nurul Aini Khairul Azhari said...

Kepada Rantong...sy dah kerja..kat sekolah anak raja..hehe..jadi cikgu yang cute kat sekolah anak raja...