Saturday, October 10, 2009

ohhhhhhh...

nak kena kejar saya ni..soalan exam ni sangkut2..aritu dah berazam tak nak buat kerja sekolah dekat rumah..tapi arini terpaksa mungkir sekejap..huhu..penuh lg katil dengan buku..tadi sempat melihat kambing dan lembu..petang ni nak tanam pokok2...POKOK POKOK POKOK POKOK....simboliknya pokok..pokok menenangkan hati saya..pokok membuatkan saya menangis..pokok kadangkala memberi inspirasi sayu kepada saya..pokok mempelbagaikan perasaan saya..dan hakikatnya, saya sangat rindu akan POKOK...

2 comments:

cikguZuraidah said...

pokok ada akar,,, pokok ada pucuk,,, akar sukakan air,,, pucuk sukakan cahaya,,, semahu kudratnya menjalar cari yang ia perlu, yang ia mahu,,, yang ia sukakan... bebaskan pokok mengikut kesukaan fitrahnya... sebab pokok adalah pokok


ada pokok ada bunga,,, ada pokok takda bunga... Pokok yang berbunga dapat lebih sikit sebab bunga buat naik serinya,,, namun yang tak berbunga tetap sedap mata memandang... mudah2an musim2 hujan ni, pokok2 disirami rahmat ALLAH... terus berseri untuk dipandang, untuk disayang dan dijaga-CIKGUZURAIDAH

Nurul Aini Khairul Azhari said...

pokok yang ada bunga, naik serinya..

namun ada pokok yang tidak bersedia untuk berbunga..
biarpun bunga tersebut ingin mekar berkembang di atas dahannnya..

pokok menafikan hak bunga untuk mempamerkan serinya..

sampaikan bunga menjadi tidak ketahuan dibuatnya..

bilakah pokok bersedia untuk menerima bunga yang bakal menyerikan dahan, daun, akar dan seluruhnya berkenaan POKOK?