Tuesday, June 9, 2009

Citer dlu..h3ehe

Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah saya panjatkan. Baru-baru ini saya perlu menghadiri latihan dalam perkhidmatan di PPD Kuala Kangsar.. Mewakili guru kanan yang menjadi hakim untuk Karnival Sains.. Dengan berbekalkan Laptop dan ilmu yang masih perlu ditambah saya melangkah ke PPD.. Huh.. Semua yang hadir adalah Guru-Guru kanan.. Hehehe.. saya je guru kecik dan COMEL... Macam biasa buat muka confident dengan memasang niat untuk belajar…

Sebelum samapi ke PPD, saya singgah di Cliifford untuk hantar Kak Liza ( Guru Kanan sek saya) sampai di Clifford, kak Liza kenalkan saya dengan Puan Alimah(Guru Kanan Sains Clifford)..Kak Alimah ajar saya sesuatu..nanti saya cerita ae..

KAk Alimah ke PPD bersama saya dan hubby 2021 kesayangan saya. Sampai di PPD kami disambut dengan hujan rahmat.. Alhamdulillah sempat sampai awal, kalau tak kuyup jugak sebenarnya..Parking jauh..

Sesi kali ini diisi dengan mengisi maklumat untuk program 60:40.. sasaran sekolah 60% aliran Sains dan 40% aliran Sastera..tapi sekolah saya jadi sebaliknya..40:60..tupun ada pelajar yang susah nak serap..Hmmm..sebenarnya kan pada pandangan personal saya, aliran apa-apa pun sebenarnya boleh berjaya. Yang penting minat…Kalau pelajar tak minat, susah nanti..bukan sekadar susah nak kejar subjek, malahan bila tertinggal mereka akan mula membuat onar dan masalah..anak-anak…memang sukar untuk diteroka….dikaji..menjadi empati…

Mula-mula laptop saya ada masalah.. Program yang di install tu 2003 punya..laptop yang diberikan pada saya program 2007…jadi tak boleh baca..nasib baiklah ada sorang cikgu ni baik hati tolong.. Terima kasih ya Encik….huhu..saya tak tau namanya..Sekolah manapun dah lupa…

Then, masalah muncul lagi bila nak masuk data.. Sekolah saya tak boleh gabung..itu yang dikatakan …saya jadi geram..seronok je tengok guru-guru kanan ni dok masuk data..ada yang mcam saya jugak..huhu..Then, tiba-tiba tangan ni gatal nak explore..hah.saya pandai..saya dah dapat..hehe..kak Alimah pun seronok..tengak adik dia pandai..haha.. tiba-tiba baik ngan cikgu2 senior..sekolah lain pulak tu..

Kak Alimah ni lain..dia ni tabah saya nampak..tangan dia pernah kena minyak masa buat eksperimen kak makmal.. Tangan kanannya teruk cedera.. Tapi saya nampak keikhlasan dia. dia selalu pikir macamana nak bagi pelajarnya jadi manusia.. cara dia bercerita, lain..saya boleh rasa.. Akak, Aini pun nak jadi macam akak..Doakan aini jadi orang yang ikhlas.. Tak bising2… Setiap pagi Aini selalu nekad tak nak sebut perkataan LETIH.. tapi selalu gagal…

2 comments:

hasnim said...

assalamualaikum,best giler citer teacher.nnti klo ade citer baru gi tau k.....bye

hasnim said...
This comment has been removed by the author.