Friday, March 6, 2009

huhu..tak jd MC

Nak MC tapi tak jadi…

Ida tidur umah saya malam semalam.. Kami letih sangat..banyak sangat kerjanya..Tambah pagi2 kena buat relief untuk guru2 yang mc, kursus, n macam2 hal.. ida dngan saya mula merancang nak MC esoknya..biar PK sorang yang buat relief..

Pagi tu saya kami bangun awal macam biasa. Tapi saya bangun untuk tanda paper..ida pun sibuk siapkan kerjanya.. saya gtau kak jue, kami nak MC sama2..biar PK buat relief sorang2.. nak mogok. Tgk ape jadi kat sek. Tiba2 dlm kusyuk tanda paper, saya baru teringat hari tu PK ada kursus kat Ipoh..jam dah pukul 7 pg.. sape nak buat relief?? Saya dan ida ada 7 masa aritu..kalau kami MC, campur ngan lg 5 orang cikgu yang keluar kursus n mcm2 hal…ngan PK tak ada jugak..Kak Ilya, ajk guru ganti pun tak dpaat datang coz pcik meninggal dunia….huru hara sekolah..hanya kami yang tahu guna system winjaws untuk guru ganti kat sek tu.. tak kan datin yang nak buatnya? Dahlah pagi tu ada ujian sellaras.. dengan comot2 saya ngan ida g sekolah. 725 sampai sekolah. Lewat 5 minit. Saya parking ikut pintu belakang. Terus pegi pejabat..hmmm..memang tepat andaian kami…kalau tak datang memang huru hara sekolah….pagi tu jadual relief lambat keluar. 8:07 minit bru keluar..huhuhu..nasib baik datin faham..tak marah…huhuhu…

Sebelum ni, hari2 pelajar cakap saya cantik, comeii..tapi hari tu tak adepun cakap saya comei n cantik..hahahha.. tak sempat gosok tudung betul2…main pakai jer…ida pun comot jadinya.. nasib baik saya dah gosok baju untuk stok sebulan. Kalau tak pakai baju tak bergosok…don’t do that aini…
Tapi arini, semua dah cakap saya cantik n comei lg..hahahah…hari-hari kena comei. Ingat!!!Walaupun tengah marah, tapi mesti kena comei jugak

No comments: