Monday, June 25, 2012

Setiap kesusahan pasti ada kesenangan di akhirnya....

Syukur padaMu ya Allah….sudah ada kehidupan baru di dalam rahimku ini ya Allah..ku mohon padaMu agar dipeliharanya dan dilindungi olehMu ya Allah..moga dia menjadi zuriat yang soleh/ solehah  pejuang agamaMu ya Allah… ku titipkan doa saban hari…doa penuh harap…harapan yang menggunung..penyejuk hati dikala kelelahan,  perawat luka di kala kesakitan, penawar rindu dikala kesunyian….

Sy kena kuatkan..walau mcmana sekalipun alahan, sy kena kuatkan diri. Tapi kadang-kadang kederat  tewas untuk melawan kelelahan itu…kadang-kadang jiwa ummi dikalahkan oleh emosi yang tidak terduga….En Hubby  cakap tak baik sy selalu menangis..nanti baby jadi penyedih…syi tak nak baby jadi penyedih, berjiwa lemah, tp kadang2 sy tak mampu melawan rasa yang muncul itu...

Ada kerisauan  pada diri sy….
Risau akan keadaan matahari buahati sy yang sedang membesar didalam rahim sy… sy dan en hubby pegi scan..tak tahu kenapa sy terlalu mendesak untuk en hubby untuk melihat keadaan buahati sy ini..akhirnya en hubby mengikut kehendak sy… sy ckp Cuma nak tgk dia duduk dimana dan berapa jantungnya….en suami akur…biarpun mak jamuan tak bagi pegi scan lg…kami rahsiakan hal ini….

Hasil daripada scan…..buatkan sy bertambah risau…
Kedudukannya tidak sama seperti normal….buahati sy sedang membesar di  sudut bawah rahim sy di sebelah kiri…kata doctor, dia tak dapat menempel di bahagian atas sebab dekat atas penuh dengan organ lain… usus, pundi kencing dan organ2 lain terkumpul dekat tempat asal rahim sy….menurut doctor, struktur abdomen sy dah berubah mungkin disebabkan pembedahan yg alami ketika accident masa form1 dulu…27-13= 14 tahun lalu….ya Allah, tak sangka, kesannya sampai begini…. Syukur padaMu Ya Allah kerana masih mengurniakan nikmat hidup yang seketika ini….menurut mak, 14 tahun lalu, doctor yg merawat sy tu cakap, pembedahan itu perlu cepat dan jika lambat boleh membawa maut….Sy bersyukur, sy masih diberi peluang untuk menghirup udara dimuka bumi ini…Terima KASIH YA ALLAh..

Cuma sekarang, sy kena mengharungi risiko membesarkan buahati matahari sy ini dengan segala KEKUATAN, KETABAHAN, KEKENTALAN JIWA, FIZIKAL, DAN SPIRITUAL….SY KENA KUAT….BIARPUN RISIKONYA BESAR….SY KENA KUAT….KUAAAAATTTTTTTT
SEBENARNYA SY TAKUT SGT…SY DAH MAKIN SAYANGPADA MATAHARI YG SEDANG MEMBINA HIDUP DALAM RAHIM INI….SY TAKUT KEHILANGAN DIA….. YA ALLAH…..KUATKAN DIRI INI..KUATKAN DIRI ZURIAT INI….SUPAYA DIA TERUS DIBERI PELUANG UNTUK MENJADI PEJUANG AGAMAMU YA ALLAH….MOGA MATAHARI YANG BAKAL LAHIR INI BAKAL MENYAMBUNG RANTAI PERJUANGAN AGAMAMU YA ALLAH….

Doctor cakap “ Good Luck ya…” jaga diri baik-baik….” Nadanya tidak yakin…tp sy tahu dia sedang memberikan keyakinan pada sy…dan sy perlu yakin dengan KUASA Allah… bantulah kami ya Allah…

Baby bijak…

Ada 1 perkara yang menggembirakan sy…kawan sy, kak suhani cakap, baby aini bijak, sebab dia usaha juga nak bina hidup..biarpun kat atas tu tak dapat menempel, dia fikir jugak macamana nak hidup dan cari tempat sesuai yang lain bagi dia meneruskan kehidupan…nanti mesti dia akan meneruskan kebijaksanaannya untuk berfikir dan membesar dengan selamat dan lahir bila tiba waktunya….matahari ibu akan lahir….matahari ibu bijak!!!!!!! Ibu akan sentiasa doakan matahari ibu…tenang ya di dalam….hidup dengan selesa….setiap hari ibu akan kirimkan doa….setiap hari ibu akan kirimkan makanan yang berkhasiat untuk baby…ibu dah boleh makan sikit-sikit dah…ibu akan usaha yang terbaik untuk matahari ibu ini…..walaupun ibu masih muntah-muntah, ibu akan bertahan juga…sebab ibu tahu masa itu, matahari ibu tengah membina system pertahanan yang baik di dalam…ibu di luar kna bertahan…

“ Mak, klong sayang mak…sayang sangat-sangat… sekarang baru kak long tahu, betapa susahnya mak mengandungkan klong dan adik-adik dulu…ini belum masuk fasa bersalin lagi…klong tahu, pastinya itu berganda-ganda sakitnya…tapi naluri seorang ibu itu sungguh murnikan mak…klong sayang mak..terima kasih mak sebab mengandungkan klong, lahirkan klong dan besarkan klong dengan sempurna…moga Allah terus menyambungkan pertalian doa antara kita…doa seorang ibu dan ayah yang makbul untuk anaknya..doa anak yang soleh dan solehah untuk ibu dan ayahnya….moga terus di angkat menghadapnya tanpa hijab…. Doakan kak long jadi anak solehah, isteri solehah dan ibu yang mithali….
Semoga Allah memberkati mak dan ayah dunia dan akhirat…
Semoga matahari sy dan en hubby penyejuk mata dunia dan akhirat.....
setiap kepayahan pastinya ada kesenangan di akhirnya....

5 comments:

Unknown said...

semoga semuanya dimakbulkan Allah dan semoga kaklong tabah =)

Nurul Aini Khairul Azhari said...

ameenn..terima kaseh adikku..

nikct said...

semoga semuanya selamat n dipemudahkan utk kaklong. miracle do happen, insyaAllah. believe in Allah, he knows d best for u. cheh omputih lak. ehehs..

Arniwaty Abdullah said...

insya allah..aini..kuat...mak pesan..jgn angkat bnda2 berat n renyah2 tau...arni doakan...

Teacher Oh Teacher said...

tahniah aini....alahan mmg xda ubatnya...kena hadapi jgk...k t pu alahan sampai 5-6 bulan...menangis jgk kejenya...heheh...utk kandungan kedua, k t g homeopathy, ada org ckp ada ubat utk alahan...tapi, x jadi pun...huhu...pape pun, sabar ye...sakit itu penghapus dosa:)