Thursday, February 25, 2010

selesai

Alhamdulillah..semalam dah selesai sukan..walaupun tak jd ketua umah, tp rasa mcm nak pengsan gak..kak ilya memang hebat dapat jd ketua umah ngan jayanya untuk kali ini. Tahniah akak!
Lepas tamat sukan 1230 tgh tu, terus pecut balik umah. Rasa sgtlh mengantuk dan letih..tapi nak sampai umah gak sebelum pukul 2. Sbb nk jumpa mak dan ayah sebelum mak ayah pg kerja lepas balik rehat tghari.tp impian tak kesampaian. Sampai umah jam 230ptg. Alhamdulillah Allah pelihara keselamatan. Memang sgt mengantuk dan rasa nak terbabas..wani yg memicit tangan sy pun turut mengantuk..sekarang wani tinggal dgn sy. Dan bersekolah I bukit merchu..untuk tahun n dan tahun depan.. bukit merchu ada bahasa arab, makanya disitu insyaAllah tmpat yg sesuai untuk dia sambung belajar. Gpun nanti bolehlah da ngajar sy bahasa syurga itu..dan temankan sy keluar rumah..

setba dirumah..mak dan ayah sudah tidak ada..ke tempat kerja..sy solat dan tertido smpai jam 4ptg..memang lena habis..selepas berpanas dipadng pg td..kemudian bersihkan diri solat asar, baca mathurat, check peti sejuk yg sudah kosong, menitah perintah adik-adik solat dan membawa mereka ke pasar malam untuk membeli ikan dan lauk pauk bg memenuhkan peti sejuk. adik-adik memang suka bab berjalan-jalan ni..

Skrg tgh buat update emis. Lepas sukan rasa macam2 boleh diuruskan dgn lebih teratur.lgpun skrng dah ada wani. Senang nak gerak kemana2 tanpa risau akan keselamatan diri seorang diri.. Allah mudahkan urusan kita berganda-ganda jika kita mudahkan urusan org lain..insyaAllah.

Dan sejak wani tinggal dgn sy, makanya sy lg banyaklah memasak..rasa tak seronok dan sedih bila adik lapar..lgpun budak yg tgh belajar kna cukup zat..maka sy memang agak terkejar-kejar untuk memastikan smua itu disediakan seperti seorang ibu yg sudah punyai anak.huhu..practice awal2…wlaupun itu adalah rahsia Allah bila akan tiba waktunya

2 comments:

OmbakBaik said...

yeahhh..practice masak utk wani..n org yang bakal hidup bersama anda tak lami lagi..


tahniah ye..bantu ketua rumah dengan sepenuh hati...most thanks

Werdah said...

Salam Nurul yang dikasihi dan juga dirindui. seronok bercuti dan tinggal bersama ayahnda n bonda serta adik-adik kan?.. emm tumpang seronok di alam maya ni.